IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Zaklęcia OPCM

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Huncwot
Huncwot
Liczba postów : 362
Data przyłączenia : 27/11/2016

Zaklęcia OPCM Empty
PisanieTemat: Zaklęcia OPCM   Zaklęcia OPCM EmptyWto Gru 06, 2016 7:57 pm



Zaklęcia OPCM



Dla ułatwienia dzielimy księgę zaklęć OPCM na dwie kategorie, którym przypisane są odrębne atrybuty: zaklęcia ofensywne i zaklęcia defensywne.





Zaklęcia ofensywne


Łatwe

Zaklęcia z podstawy programowej klasy I


Immobolus
Opis: Zamraża ofiarę. Działa tylko na niewielkie stworzenia typu chochliki kornwalijskie.

Mimble wimble
Opis: Powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków.


Zaklęcia z podstawy programowej klasy II


Contractio
Opis: Zaklęcie mające na celu unieszkodliwić przeciwnika, wywołując skurcze w ciele.
Odkrywca: Horacy Slughorn

Rictusempra (Zniewalająca Łaskotka)
Opis: Sprawia, że niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).

Tarantallegra
Opis: Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy.


Zaklęcia z podstawy programowej klasy III


Locomotor Mortis
Opis: Zaklęcie zwierające nogi przeciwnika.


Zaklęcia spoza podstawy programowej


Nascruento
Opis: Powoduje niewielki krwotok z nosa.
Kategoria: zaklęcie spoza podstawy programowej
Odkrywca: Franz Krueger

Reuoluite
Opis: Zaklęcie podcinające nogi biednej ofierze, nie robiące jej jednak poza tym żadnej krzywdy. O ile nie liczyć możliwych konsekwencji upadku.
Odkrywca: Lily Evans

Vomitus
Opis: Wywołuje u przeciwnika mdłości.


Średnie

Zaklęcia z podstawy programowej klasy IV


Drętwota
Opis: oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.


Zaklęcia z podstawy programowej klasy V


Arania Exumai
Opis: Zaklęcie unieszkodliwiające pająki i Akromantule.

Diminuendo
Opis: Zmniejsza i unieszkodliwia ofiarę. Działa wyłącznie na magiczne stworzenia wielkości przeciętnego psa.

Fallo
Opis: Mąci przeciwnikowi w głowie tak, że gdy ten próbuje ruszyć prawą ręką, rusza zamiast tego lewą. Zamienia kierunki jego poczynań.
Odkrywca: Franz Krueger

Petrificus
Opis: Prostsza forma zaklęcie Petrificus Totalus. W przeciwieństwie do swojego rozwinięcia pozwala sparaliżować jedną kończyną i to na dość krótki czas. Mimo wszystko, czar okazuje się przydatny w pojedynkach, szczególnie w wykonaniu początkujących adeptów magii.
Odkrywca: Franz Krueger


Zaklęcia spoza podstawy programowej


Bubonem
Opis: Uszy trafionego wypełnia wysoki, przeraźliwy, ogłuszający pisk, słyszany wyłącznie przez niego.
Odkrywca: Evan Rosier

Furnunculus
Opis: Zaklęcie to powoduje, że wróg obrasta grzybami.

Saburra
Opis: Sprawia, że przeciwnik odczuwa, jakby w jego oczach nagromadziła się spora ilość piachu. Powoduje to ból i lekkie problemy z widzeniem. Można więc powiedzieć, że to trochę słabsza wersja Obscuro czy Conjuctivitis.
Odkrywca: Franz Krueger

Vapor
Opis: Wysyła w podanym kierunku obłok gorącej pary wodnej.
Odkrywca: Gilgamesh von Grossherzog


Trudne

Zaklęcia z podstawy programowej klasy VI


Everte Stati
Opis: Przydatne zaklęcie pojedynkowe, które wyrzuca ofiarę na daleką odległość.

Expulso
Opis: Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.

Incarcerous
Opis: Powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.

Upiorogacek (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Opis: Straszy i wywołuje lęk.


Zaklęcia z podstawy programowej klasy VII


Conjunctivitis
Opis: Oślepia ofiarę na krótką chwilę.

Orbis
Opis: Pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.

Petrificus Totalus
Opis: Zaklęcie, które powoduje zamrożenie i pełne porażenie ciała przeciwnika, sprawiając, że nie ma on możliwości, by wykonać ruch, czy nawet coś powiedzieć.


Zaklęcia spoza podstawy programowej


Astrapoplectus
Opis: Z różdżki wydobywa się błyskawica, którą można porazić przeciwnika.
Odkrywca: Franz Krueger

Fera Lingua
Opis: Zaklęcie pojedynkowe - powoduje (z początku niezauważalne) "poplątanie języka" u ofiary, co uniemożliwia rzucanie zaklęć werbalnych w poprawny sposób (przykładowo przekręca głoski w wyrazach). Działanie czaru mija po kilku sekundach samoistnie.
Odkrywca: Gilgamesh von Grossherzog

Obscuro
Opis: Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć. Można jednak się jej pozbyć za pomocą zaklęcia Finite.

Oppungo
Opis: Zaklęcie, które kieruje obiekt lub przyzwane wcześniej zwierzęta do ataku na wroga.

Similatus
Opis: zaklęcie uderza w przeciwnika, który jeśli czar się powiedzie, widzi obok nas wiele naszych podobizn. Wygląda to trochę tak, jakby rozmywał mu się obraz. Wróg będzie miał z tego względu problemu z precyzyjnym wyprowadzeniem ciosu.
Odkrywca: Franz Krueger

Magnaictum
Opis: Zaklęcie wytwarza falę uderzeniową o szerokości około dwóch, trzech metrów, która widoczna jest w postaci srebrnej smugi światła. Może ona powodować ogłuszenie przeciwnika, ale jej siła zmniejsza się wraz z odległością od przeciwnika.

Vites
Opis: Rzucane przed stopy przeciwnika, powoduje że z ziemi wyrastają silne pnącza i go oplątują. Działa tylko na naturalnym terenie (trawy, piaski).
Odkrywca : Helen Cordis


Bardzo trudne

Zaklęcia spoza podstawy programowej


Aquastilus
Opis: Tworzy słup wody – wykorzystuje wody podziemne, formując je w pocisk, który z dużą siłą wystrzeli spod ziemi i uderzy przeciwnika, wyrzucając go w powietrze.
Odkrywca: Franz Krueger

Arowhora
Opis: Zaklęcie, w efekcie którego z różdżki wystrzeliwują strzały. Ilość zależy od siły rzucającego. Strzały nie powodują większych obrażeń. Są to jedynie płytkie, nieszkodliwe rany, które dość szybko się goją.


Ekstremalnie trudne

Zaklęcia spoza podstawy programowej


Bracchium Emendo
Opis: Powoduje znikanie kości.
Koszt nauki: 80 PN

Magne Orbis
Opis: Ulepszona wersja Orbis. Tworzy krępujące ofiarę pęta, z których nie da się wydostać nawet za pomocą Zaklęcia Uwolnienia.
Koszt nauki: 80 PN

Obliviate (Zaklęcie Zapomnienia)
Opis: Używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
Koszt nauki: 80 PN

Vites Venenati
Opis: Udoskonalona, bardziej niebezpieczna i jednocześnie trudniejsza wersja zaklęcia Vites. Pnącza oplątujące przeciwnika wydzielają truciznę wchłanianą przez skórę osłabiając go.
Koszt nauki: 60 PN
Odkrywca: Tasza Sangius



Ostatnio zmieniony przez Huncwot dnia Sob Gru 10, 2016 7:45 pm, w całości zmieniany 4 razy
Huncwot
Huncwot
Liczba postów : 362
Data przyłączenia : 27/11/2016

Zaklęcia OPCM Empty
PisanieTemat: Re: Zaklęcia OPCM   Zaklęcia OPCM EmptyWto Gru 06, 2016 8:37 pm



Zaklęcia defensywne


Łatwe

Zaklęcia z podstawy programowej klasy I


Ekspeliarmus (Zaklęcie rozbrajające)
Opis: Rozbraja przeciwnika i odrzuca jego różdżkę.


Zaklęcia z podstawy programowej klasy II


Incendo scuti
Opis: Tworzy ognistą tarczę, która chroni przed atakami ognistymi oraz pierwszym wodnym - absorbuje go.
Odkrywca: Franz Krueger


Zaklęcia z podstawy programowej klasy III


Protego (Zaklęcie Tarczy)
Opis: Na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na zaklęcie czarnomagiczne.

Riddikulus
Opis: Zaklęcie obronne pozwalające nałożyć lub zmienić bogina w coś śmiesznego.


Zaklęcia spoza podstawy programowej


Fumus
Opis: Tworzy zasłonę dymną. Ten, kto znajdzie się w jej epicentrum może zakrztusić się chmurą dymu. Zaklęcie zwykle używane do ucieczki.
Odkrywca: Franz Krueger


Średnie

Zaklęcia z podstawy programowej klasy IV


Glaciamurus
Opis: Pozwala na zamrożenie wilgoci w powietrzu celem stworzenia lodowej ściany chroniącej przed atakami wroga.
Odkrywca: Franz Krueger

Relashio
Opis: Zaklęcie uwalniające lub powodujące odrzucenie kogoś od drugiej osoby.


Zaklęcia z podstawy programowej klasy V


Saxeus Vallum
Opis: Przy wykorzystaniu naturalnego środowiska, czarodziej może stworzyć za pomocą zaklęcia skalną ścianę chroniącą go przed atakami wroga.
Odkrywca: Franz Krueger


Trudne

Zaklęcia z podstawy programowej klasy VI


Protego Socii
Opis: Zaklęcie podobne do zwykłego Protego. Pozwala jednak stworzyć coś na podobieństwo magicznej bariery przed inną osobą. Absorbuje pierwszy rzucony w nią czar.
Odkrywca: Franz Krueger


Zaklęcia z podstawy programowej klasy VII


Contrprotego
Opis: Tworzy magiczną tarczę, która nie tylko chroni przed zaklęciem, ale dodatkowo odbija je z powrotem w kierunku tego, co je rzucił.
Odkrywca: Franz Krueger

Protego Horribilis
Opis: Prawdopodobnie najsilniejsze zaklęcie ochronne. Jedyna tarcza, która chroni przed zaklęciami czarnomagicznymi.


Zaklęcia spoza podstawy programowej


Expecto Patronum (Zaklęcie Patronusa)
Opis: zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
Uwaga! Nauka Patronusa odbywa się w sposób opisany w temacie nauką "innych umiejętności".

Impedimenta
Opis: Na krótką chwilę spowalnia ofiarę. Zaklęcie zwykle używane w celu ucieczki.

Vipera Ivanesca
Opis: Przeciwzaklęcie dla zaklęcia Serpensortia.

Zaklęcie uwolnienia (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Opis: Pozwala skoncentrować siłę magiczną celem uwolnienia się niemal ze wszystkich czarodziejskich pęt i łańcuchów.
Odkrywca: Franz Krueger


Bardzo trudne

Zaklęcia spoza podstawy programowej


Cave Inimicum
Opis: Wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób.

Protego Totalum
Opis: Zaklęcie chroniące, używane na małych obszarach. Sprawia, że miejsce trudniej wykryć i jest całkiem nieźle odporne na zaklęcia.


Ekstremalnie trudne

Zaklęcia spoza podstawy programowej


Ignis Clustrum
Opis: Tworzy niewidzialną barierę, której przekroczenie dla osoby niepowołanej kończy się poparzeniami. Bariera rozchodzi się po okręgu.
Koszt nauki: 60 PN
Odkrywca: Franz Krueger

Nullus Magicus
Opis: Pozwala użytkownikowi na stworzenie kwadratowej bariery niwelującej efekty wszelkich używanych w niej czarów poza zaklęciem dezaktywujących barierę, które może wykonać tylko ten, co ją stworzył. Wielkość bariery zależy od poziomu zaawansowania użytkownika.
Koszt nauki: 70 PN
Odkrywca: Franz Krueger

Protego Maxima
Opis: Jest wzmocnioną formą zaklęcia protego. Czar przeznaczony do ochrony dużych obiektów. Tworzy wokół wyznaczonego miejsca magiczną barierę, która staje się niewidzialna.
Koszt nauki: 90 PN

Salvio Hexia
Opis:  Zaklęcie ochronne. Tworzy barierę, w której ludzie stają się niewidzialni dla innych.
Koszt nauki: 70 PN

 

Zaklęcia OPCM

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Zaklęcia i uroki
» Zaklęcia transmutacyjne

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Mapa Huncwotów :: 
Systemowe
 :: System rozgrywki :: Księga zaklęć
-