Zaklęcia z podstawy programowej klasy I
NigroOpis: Zamienia dowolną, niemagiczną ciecz w atrament.
Odkrywca: Franz Krueger
ScribbliforsOpis: Zaklęcie, którego efektem jest przemiana dowolnego, niewielkiego przedmiotu w pióro.
Vera Verto Opis: Przemienia niewielkich rozmiarów zwierzę w pucharek.
Zaklęcia z podstawy programowej klasy II
EngorgioOpis: Powiększa małe obiekty.
Flintifors Opis: Zaklęcie, którego efektem jest przemiana małych przedmiotów w pudełko zapałek.
Rotie Opis: Transmutuje krawat w linę. Jej długość zależy od siły zaklęć rzucającego zaklęcie.
Odkrywca: Ben Watts
SnuffliforsOpis: Zamienia książki w myszy.
Zaklęcia z podstawy programowej klasy III
Aggre aperiumOpis: Zamiana talerzyka w lustro.
IgilaisOpis: Zamiana garści piasku w garść soli.
ReducioOpis: Redukuje (zmniejsza) rozmiary obiektów.
Rosea Rotulis Opis: Transmutuje pergamin w różę. By nadać jej odpowiedni kolor, należy o nim intensywnie myśleć. Nieodpowiednie skupienie na zaklęciu sprawi, że róża nie będzie świeża, a zwiędnięta lub wyschnięta.
Odkrywca: Ben Watts
Zaklęcia spoza podstawy programowej
Broram Opis: Transmutuje spodnie w spódnicę. Wymyślone z myślą o Szkotach nagminnie zapominających kiltów.
Odkrywca: Ben Watts
DensaugeoOpis: Wydłuża przednie zęby.
Lumbricus Opis: Transmutuje włosy w dżdżownice.
Odkrywca: Ben Watts
Porcus Codicula Opis: Doprawia ofierze świński ogonek.
Odkrywca: Franz Krueger
PripendoOpis: Zamiana czajnika w księgę.