IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Punkty Nauki (PN)

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Huncwot
Huncwot
Liczba postów : 362
Data przyłączenia : 27/11/2016

Punkty Nauki (PN) Empty
PisanieTemat: Punkty Nauki (PN)   Punkty Nauki (PN) EmptyPią Gru 02, 2016 3:00 pm



Punkty Nauki


Czym są Punkty Nauki?

Punkty Nauki pozwalają na opanowanie nowych zaklęć, czy alchemicznych receptur, a także na przyswojenie sobie praktycznej wiedzy z innych dziedzin magicznych.

Zacznijmy najpierw od wyjaśnienia podstaw. Gracz, który rozpoczyna swoją przygodę na forum na start zyskuje zaklęcia, eliksiry i umiejętności należące do podstawy programowej klas niższych. Co ważne, nie otrzymuje on zaklęć, eliksirów i umiejętności ze swojej klasy! Tych zaklęć i umiejętności będzie uczył się na lekcjach w ciągu roku szkolnego, a więc fabularnie.

Żeby korzystać z innych zaklęć, eliksirów i umiejętności, choćby tych z podstawy programowej klas wyższych (czy nawet z klasy gracza, których ten nie zdążył jeszcze nauczyć się na lekcji fabularnej) lub z zaklęć spoza podstawy programowej, czarodziej musi najpierw się ich nauczyć.

Zaklęcia i inne umiejętności, których nasze postaci uczą się na fabularnych lekcjach są "darmowe". Oznacza to, że wówczas nie płacimy za nie punktami nauki, ani nie musimy pisać żadnego dodatkowego posta z nauką fabularną.


Na czym polega nauka?

Aby nauczyć się zaklęcia, eliksiru lub nabyć umiejętności spoza podstawy programowej lub z podstawy programowej klasy swojej lub wyższej, należy:
1. Mieć odblokowany odpowiednio poziom trudności w zakresie danej dziedziny magicznej (np. dla eliksiru trudnego, należy mieć odblokowany poziom trudny w eliksirach)
2. Poświęcić na naukę konkretną liczbę Punktów Nauki
3. Napisać fabularnego posta traktującego o nauce określonego zaklęci, eliksiru lub umiejętności (minimum 500 wyrazów).
  

Jak zdobyć Punkty Nauki?


Na start każdy gracz uzyskuje, poza zaklęciami, eliksirami i umiejętnościami z podstawy programowej klas niższych, otrzymuje odpowiednią liczbę PN do dowolnego rozdysponowania:
- Uczniowie klas I-III - 250 PN
- Uczniowie klas IV-V - 500 PN
- Uczniowie klas VI-VII - 750 PN
- Dorośli czarodzieje - 1000 PN

Uwaga! Za Punkty Nauki uzyskane na start, po zaakceptowaniu Karty Postaci, można od razu wykupić zaklęcia i inne umiejętności, bez potrzeby fabularnej nauki. Innymi słowy, należy jedynie wskazać administracji, jakie umiejętności się wykupuje i nie trzeba już pisać postów z nauką. Zakładamy, że umiejętności te postać nabyła podczas poprzednich lat edukacji w Hogwarcie lub podczas wakacji.

Uwaga! Postaci z transferu z www.marudersi.forumpl.net mogą otrzymać dodatkowe Punkty Nauki na start.

Jak zdobyć większą liczbę punktów nauki? Po prostu - pisząc posty. Za każdy post w dziale fabularnym (!) nasza postać dostaje 1 punkt nauki. Do działów fabularnych nie są zaliczane sowy. Dział retrospekcji jest natomiast działem fabularnym.


Koszty nauki

Koszty nauki:
- zaklęcie, eliksir lub umiejętność poziomu łatwego - 10 PN
- zaklęcie, eliksir lub umiejętność poziomu średniego - 20 PN
- zaklęcie, eliksir lub umiejętność poziomu trudnego - 30 PN
- zaklęcie, eliksir lub umiejętność poziomu bardzo trudnego - 50 PN
- Uwaga! Zaklęcia, eliksiry lub umiejętności poziomu ekstremalnie trudnego oraz wszystkie zaklęcia czarnomagiczne i zaklęcia lecznicze, posiadają swoje własne koszta PN uwzględnione w Księdze zaklęć.


Czarna Magia i Magia Lecznicza

Nauka czarnej magii i magii leczniczej ze względu na dość ograniczony charakter tej wiedzy na forum funkcjonuje na innych zasadach niż pozostałe dziedziny magii.

Poziomy trudności zaklęć czarnomagicznych odpowiadają poziomom OPCM, zaś poziomy trudności zaklęć leczniczych odpowiadają poziomom Zaklęć i Uroków. Oznacza to, że jeśli mamy odblokowany poziom trudny w OPCM, możemy także uczyć się zaklęć czarnomagicznych z poziomu trudnego.
Podobnie za skuteczność zaklęć czarnomagicznych w pojedynkach i innych sesjach fabularnych odpowiada atrybut siły zaklęć ofensywnych, zaś za skuteczność zaklęć leczniczych atrybut siły zaklęć i uroków.

Nie myślcie jednak, że nauka zaklęć czarnomagicznych i leczniczych będzie dzięki temu taka prosta!

Po pierwsze, uczeń, który będzie chciał nauczyć się zaklęcia czarnomagicznego lub leczniczego najpierw musi dowiedzieć się o jego istnieniu fabularnie. W przypadku magii leczniczej sytuacja będzie o tyle prostsza, że będą zorganizowane w ciągu roku szkolnego dodatkowe zajęcia, podczas których uczniowie będą mogli nauczyć się przydatnych czarów leczniczych.
Jeżeli zaś mowa nauce czarnej magii lub magii leczniczej poza lekcjami, tutaj będzie już trudniej - trzeba będzie albo znaleźć fabularnie osobę, która nauczy nas danego czaru, albo wejść w posiadanie czarnomagicznych/magimedycznych zwojów lub ksiąg w sesji z udziałem Mistrza Gry.

Czarodzieje dorośli mogą uczyć się zaklęć czarnomagicznych i leczniczych bez konieczności uprzedniego zdobycia wiedzy fabularnej o danym zaklęciu, jednakże obowiązują ich wymagania odblokowanego poziomu trudności OPCM/Zaklęć i Uroków.

To jeszcze nie koniec. Koszty PN zaklęć czarnomagicznych i zaklęć leczniczych są uregulowane odrębnie (zwykle są to koszty wyższe niż przeciętny koszt zaklęć dla danego poziomu) - przy każdym zaklęciu czarnomagicznym lub leczniczym znajduje się odpowiednia liczba PN! Oczywiście nadal obowiązuje nas tutaj warunek napisania fabularnego posta z nauką, w tym przypadku o minimalnej liczbie 750 wyrazów.

Uwaga! Postaci uczniów z transferu z www.marudersi.forumpl.net mogą wykupić niektóre zaklęcia czarnomagiczne lub lecznicze już za Punkty Nauki przyznane im za start. Taki zakup należy jednak uzgodnić z administracją.

 

Punkty Nauki (PN)

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Punkty Rozwoju (PR)
» Zgłoszenia nauki i rozliczenia PN

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Mapa Huncwotów :: 
Systemowe
 :: System rozwoju postaci
-