IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Księga Eliksirów

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Huncwot
Huncwot
Liczba postów : 362
Data przyłączenia : 27/11/2016

Księga Eliksirów Empty
PisanieTemat: Księga Eliksirów   Księga Eliksirów EmptyPon Gru 12, 2016 10:17 pm



Eliksiry



Eliksiry zaznaczone kolorem czerwonym to eliksiry zakazane przez Ministerstwo Magii (w większości czarnomagiczne, choć nie wszystkie). Uczniowie, aby nauczyć się takiego eliksiru, muszą najpierw zdobyć o nim wiedzę fabularnie (sesja z MG). Dorośli czarodzieje mogą uczyć się ich bez takich ograniczeń.

Uwaga! Składniki wypisane pod eliksirem pozwalają na uwarzenie tylko jednej porcji mikstury.


Łatwe

Eliksiry z podstawy programowej klasy I


Eliksir Czyszczący Rany
Cechy charakterystyczne: purpurowy kolor, dymi w kontakcie z raną
Działanie: Eliksir używany do sterylizacji ran. Podczas stosowania rana piecze i kuje.
Składniki: 1 korzeń imbiru, 10 ml wydzieliny Korniczaka, 300 g suszu ze Ślazu
Całkowity koszt składników: 12 galeonów

Eliksir na Kaszel
Cechy charakterystyczne:
Działanie: Eliksir, który najprawdopodobniej łagodzi i zmniejsza kaszel.
Składniki: 1 korzeń imbiru, 4 Rogate Ślimaki, 5 liści pokrzywy, 4 liście mięty, 10 ml wydzieliny Korniczaka
Całkowity koszt składników: 8 galeonów

Napój leczący z czyraków
Cechy charakterystyczne: zielona barwa, obrzydliwy zapach
Działanie: Eliksir leczący czyraki, nawet te wywołane zaklęciem. To skuteczny lek na krosty, pokrzywkę, czyraki i inne skrofuliczne przypadłości. To niezwykle potężny eliksir. Podczas warzenia należy zachować ostrożność. Jeśli przygotuje się go w niewłaściwy sposób, może wywołać czyraki zamiast z nich leczyć.
Składniki: 1 suszona pokrzywa, 6 kłów Węża, 4 Rogate Ślimaki, 2 kolce Jeżozwierza, 2 Gryzące cebule, 100 g śluzu Gumochłona, korzeń imbiru, 2 kolce Jeżanki
Całkowity koszt składników: 15 galeonów

Roztwór Czyszczący
Cechy charakterystyczna: jasnoniebieska barwa, mydlany zapach
Działanie: Eliksir stosowany do czyszczenia.
Składniki: 1 kostka mydła, 100 g Much Siatkoskrzydłych, 100 g sproszkowanego Kamienia Księżycowego
Całkowity koszt składników: 6 galeonów


Eliksiry z podstawy programowej klasy II


Eliksir Bujnego Owłosienia
Cechy charakterystyczne: barwa zgniłej zieleni
Działanie: Powoduje przyrost włosów. Siła przyrostu zależy od ilości wypitego eliksiru.
Składniki: 2 czułki Szczuroszczeta, 100 g ziela Dyptamu, 5 Otwornic, 1 bulwa Czyrakobulwy
Całkowity koszt składników: 14 galeonów

Eliksir Przywracający Mowę
Cechy charakterystyczne: żółta barwa, miodowy-miętowy zapach
Działanie: Eliksir, który zmienia głos pijącego. Jest także w stanie przywrócić głos, jeśli się go straci, a tym samym może przeciwdziałać skutkom zaklęcia Silencio.
Składniki: woda miodowa, 3 gałązki mięty, 1 suszona Mandragora, 10 ml syropu z Ciemiernika
Całkowity koszt składników: 17 galeonów

Mikstura powodująca senność
Cechy charakterystyczne: fioletowa barwa
Działanie: Eliksir, który powoduje senność pijącego. Jego opary są wystarczające, aby wywołać zmęczenie i znużenie w danej osobie.
Składniki: 2 korzenie Waleriany, 1 kwiat Asfodelusa, 100 g oczu Węgorza
Całkowity koszt składników: 17 galeonów

Wywar ze Szczuroszczeta
Cechy charakterystyczne: żółta barwa, niezbyt przyjemny zapach
Działanie: Leczy niewielkie zadrapania, płytkie rany i przecięcia.
Składniki: 4 czułki Szczuroszczeta, 200 g zmielonego ziela Rdestu Ptasiego
Całkowity koszt składników: 18 galeonów


Eliksiry z podstawy programowej klasy III


Antidotum na Popularne Trucizny
Cechy charakterystyczne: kolor cyraneczki
Działanie: Przeciwdziała popularnym truciznom, jak np. ukąszenia i użądlenia różnych magicznych stworzeń.
Składniki: 2 Bezoary, 200 g Składnika Standardowego, 1 róg Jednorożca, 2 jagody z jemioły, woda miodowa, 3 gałązki mięty, 1 suszona Mandragora, 100 ml esencji z lawendy
Całkowity koszt składników: 49 galeonów

Antidotum na Niepopularne Trucizny
Cechy charakterystyczne: jaskrawo-zielona barwa
Działanie: Leczy drobne magiczne dolegliwości i słabsze trucizny. Pomaga na przykład na ugryzienia Bahanek.
Składniki: 5 Ognistych Nasion, 2 rogi Garboroga, 1 żądło z Żądlibąka, 5 pancerzy Chropianki
Całkowity koszt składników: 49 galeonów

Mikstura powodująca chaos w głowie
Cechy charakterystyczne: niebieska barwa, zapach różany
Działanie: Eliksir powoduje ogromny natłok myśli (chaos) w głowie.
Składniki: 4 kolce róży, 5 Pijawek, 100 g oczu Diabła Morskiego, 20 ml olejku różanego, 200 ml nalewki z Piołunu, 2 bulwy Czyrakobulwy
Całkowity koszt składników: 23 galeony

Wywar wzmacniający
Cechy charakterystyczne: jasno-zielona barwa, posmak kwiatowy
Działanie: Eliksir regeneruje siły, kiedy jesteśmy zmęczeni.
Składniki: 1 bylina Cebulicy, 200 g Dyptamu, 2 Gryzące Cebule, 200 ml Oleju rycynowego, 5 Ognistych nasion
Całkowity koszt składników: 24 galeony


Eliksiry spoza podstawy programowej


Bahanocyd
Cechy charakterystyczne: czarna barwa, nieprzyjemny zapach
Działanie: Środek służący do unieszkodliwiania bahanek. Mikstura paraliżuje stworzenie na krótki czas, który pozwala usunąć je z danego miejsca, czy też przynajmniej uniknąć ukąszenia.
Składniki: 10 ml wydzieliny Korniczaka, 1 sproszkowana muszla Toksyczka, 1 Smocza wątroba, 10 ml esencji z Szaleju Jadowitego, 200 ml nalewki z Pięciornika Kurze Ziele
Całkowity koszt składników: 37 galeonów

Eliksir Męstwa
Cechy charakterystyczne: purpurowa barwa, zapach stokrotek
Działanie: Eliksir dodający odwagi, pomagający zwalczyć lęki.
Składniki: 3 stokrotki, 200 ml nalewki z Pięciornika Kurze Ziele, 5 Rogatych Ślimaków, 2 pióra Hipogryfa
Całkowity koszt składników: 17 galeonów

Eliksir Mózgowy Baruffia
Cechy charakterystyczne:
Działanie: Wywar o działaniu pobudzającym mózg. Zakazany w Hogwarcie!
Składniki: 4 Skarabeusze, 100 g Składnika Standardowego, 1 jajo Widłowęża
Całkowity koszt składników: 15 galeonów

Eliksir pieprzowy
Cechy charakterystyczne: czarny kolor, zapach pieprzu
Działanie: Eliksir rozgrzewający, który pozwala złagodzić objawy przeziębienia i katar, chociaż w pełni nie gwarantuje uzdrowienia. Może wystąpić skutek uboczny, a mianowicie wydobywanie się pary z uszu nawet do kilku godzin po zażyciu eliksiru.
Składniki: szczypta pieprzu, 2 korzenie Mandragory, róg Dwurożca
Całkowity koszt składników: 12 galeonów

Eliksir Szczękościsku
Cechy charakterystyczne:
Działanie: Eliksir, który powoduje szczękościsk.
Składniki: 2 skórki Boomslanga, 100 g Much Siatkoskrzydłych, 100 g oczu Czarnego Chrabąszcza, 4 kolce Jeżozwierza, 200 g Składnika Standardowgo
Całkowity koszt składników: 15 galeonów

Eliksir Wyostrzający Poczucie Humoru
Cechy charakterystyczne: ruda barwa, zapach imbiru
Działanie: Eliksir powodujący śmiech u każdego człowieka.
Składniki: 4 utłuczone Skarabeusze, korzeń imbiru, 10 ml żółci Pancernika
Całkowity koszt składników: 12 galeonów

Eliksir zmieniający kolor włosów
Cechy charakterystyczne: ciemno-brązowa barwa; wciera się go we włosy
Działanie: Eliksir, który powoduje zmianę koloru włosów z naturalnego koloru na barwę, o której pomyśli osoba zażywająca go.
Składniki: 2 bulwy Czyrakobulwy, 100 g Kamienia księżycowego, 100 g Rutu pospolitego, 1 Skacząca bulwa
Całkowity koszt składników: 24 galeony

Wywar z Blekotu
Cechy charakterystyczna: bezwonny, kremowa barwa
Działanie: Po wypiciu wywaru człowiek zaczyna bełkotać, mówić głupoty.
Składniki: 100 g blekotu, 100 g Much Siatkoskrzydłych, 5 kłów Kielargonii
Całkowity koszt składników: 11 galeonów

Wywar zaciemniający umysł
Cechy charakterystyczna: bakłażanowa barwa, gorzki smak
Działanie: Eliksir wywołuje porywczość i lekkomyślność u pijącego.
Składniki: 100 g blekotu, 2 pancerze Chropianka, 200 ml nalewki z Pięciornika Kurze Ziele
Całkowity koszt składników: 17 galeonów

Wywar Zakłopotania
Cechy charakterystyczna: bordowa barwa, zapach pomarańczy
Działanie: Eliksir wprawiający w zakłopotanie.
Składniki: 100 g Brodawkolepu, 5 Pijawek, 1 muszla Toksyczka, 2 pomarańcze
Całkowity koszt składników: 15 galeonów


Średnie

Eliksiry z podstawy programowej klasy IV


Eliksir Rozdymający
Cechy charakterystyczne: pomarańczowa barwa
Działanie: Magiczny eliksir, który powoduje wzrost każdej rzeczy, która zostanie nim polana. Jego działanie odwraca Wywar Dekompresyjny.
Składniki: 1 pokrzywa, 100 g oczu Diabła Morskiego, 1 śledziona Nietoperza, 300 g suszu z Ślazu, 2 byliny Cebulicy
Całkowity koszt składników: 29 galeonów

Eliksir Spokoju
Cechy charakterystyczne: biała barwa, wzbijająca się spiralnie para
Działanie: Sprawia, że pijący odzyskuje spokój wewnętrzny i harmonię ducha. Często podawany przez uzdrowicieli niecierpliwym pacjentom, jak i pacjentom po różnych traumatycznych przeżyciach.
Składniki: 100 g sproszkowanego Kamienia Księżycowego, 100 ml syropu z Ciemiernika Czarnego, 2 kolce Jeżozwierza, 1 sproszkowany róg Jednorożca
Całkowity koszt składników: 27 galeonów

Eliksir wzbudzający euforię
Cechy charakterystyczne: słonecznie żółty eliksir, słodko-gorzki, aromatyczny, emanuje tęczą po zakończeniu warzenia
Działanie: Powoduje niewytłumaczalne, poczucie irracjonalnego szczęścia u osoby go pijącej. Uwaga! W przypadku niedodania mięty eliksir wywołuje skutki uboczne: niepohamowany śpiew i chęć chwytania ludzi za nosy.
Składniki: 2 figi abisyńskie, 2 kolce jeżozwierza, dwie gałązki mięty, fasolka Sopophorusa, 200 ml nalewki z Piołunu, 100 g ziela z Raptuśnika
Całkowity koszt składników: 28 galeonów

Wywar Dekompresyjny
Cechy charakterystyczne: różowa barwa, delikatny, kwiatowy zapach
Działanie: Zmniejsza opuchliznę wywołaną magicznie oraz działa jako antidotum na Eliksir Rozdymający.
Składniki: 2 korzenie Asfodelusa, 100 ml soku z Chorbotka, sproszkowany róg Dwurożca, 2 skrzydła Elfa
Całkowity koszt składników: 28 galeonów


Eliksiry z podstawy programowej klasy V


Eliksir Słodkiego Snu
Cechy charakterystyczne: fioletowa barwa, bezzapachowy, słodki smak
Działanie: Eliksir, który powoduje natychmiastowe zaśnięcie osoby, która go wypije. Jest podawany chorym, cierpiącym na bezsenność i małym dzieciom mającym problemy ze snem. Można podawać go doustnie, nasączyć nim jakiś pokarm lub dodać do napoju. Eliksir Słodkiego snu podaje się w szpitalach. Po jego wypiciu nie ma się żadnych snów.
Składniki: 400 ml śluzu Gumochłona, 4 gałązki lawendy, 4 gałązki Waleriany, 500 g Składnika Standardowego
Całkowity koszt składników:  38 galeonów

Eliksir Osłabiający
Cechy charakterystyczne: bezbarwny i bezzapachowy
Działanie: Sprawia, że pijący ma o wiele mniej siły.
Składniki: 200 ml nalewki z Piołuna, 2 skórki Boomslanga, 20 ml żółci Pancernika, 2 skrzydła Nietoperza, korzeń Nocnego Cienia
Całkowity koszt składników: 29 galeonów

Eliksir Przeciwbólowy
Cechy charakterystyczne: błękitna barwa, kwaśny smak
Działanie: Eliksir ten łagodzi lub całkowicie usuwa ból.
Składniki: 10 kwiatów Mniszka Lekarskiego, 3 korzenie Mandragory, 50 ml rosy z Księżycowego kwiatu, 5 g ziela Lulka
Całkowity koszt składników: 29 galeonów

Eliksir Przywracający
Cechy charakterystyczne: miedziana barwa, waniliowy zapach
Działanie: Eliksir, który służy do cofania skutków różnych zaklęć rzuconych na różne przedmioty czy też zwierzęta. Nie działa na uroki czarnomagiczne.
Składniki: 10 ml Smoczej krwi, 100 g oczu Węgorza, 500 ml soku z Boom Berry, 5 kłów Kielargonii, 1 bulwa Wnykopieńka
Całkowity koszt składników: 30 galeonów

Lakier przeciwko Urokom
Cechy charakterystyczne: srebrzysta barwa, gęsta substancja
Działanie: Magiczna substancja; eliksir, który chroni przedmiot powleczony lakierem przed negatywnym skutkiem uroków.
Składniki: 100 ml śluzu Gumochłona, 100g oczu Czarnego Chrabąszcza, 2 kły Węża, 200 ml Oleju Rycynowego, 100 g jedwabiu (skóry) Garboroga, 2 pióra Hipogryfa, 1 szpon Hipogryfa
Całkowity koszt składników: 31 galeonów


Eliksiry spoza podstawy programowej


Eliksir Gotowości:
Cechy charakterystyczne: złota barwa, nieprzyjemny smak i zapach
Działanie: Eliksir, który daje pijącemu dodatkową wytrzymałość.
Składniki: 100 g odwłoków Ważek, 2 skrzydła Elfów, 10 Latających Koników Morskich, 3 jaja Bahanek
Całkowity koszt składników: 31 galeonów

Eliksir Hufflepuff
Cechy charakterystyczne: słonecznikowa barwa
Działanie: Eliksir ma za zadanie zatamować wymioty wnętrzności, działa również jako środek przeciwbólowy na bóle brzucha. Antidotum na Eliksir Ravenclaw.
Składniki: 2 korzenie Akonitu, 3 kwiaty Asfodelusa, 1 sproszkowany róg Jednorożca, 1 kwiat Anjelici, 10 ml wydzieliny z Korniczaka
Całkowity koszt składników: 48 galeonów

Eliksir Nienawiści
Cechy charakterystyczne: granatowa, niemalże czarna barwa
Działanie: Przeciwieństwo eliksirów miłości. Sprawia, że dana osoba nienawiści kogoś z całego serca. Efekty utrzymują się nawet do tygodnia.
Składniki: 1 Kwiat Księżycowy, 100 g Brodawkolepu, 2 byliny Cebulicy, 4 skórki Boomslanga, 4 kły Chropianka
Całkowity koszt składników: 50 galeonów

Eliksir przeciwko Upojeniu Alkoholowemu
Cechy charakterystyczne: pomarańczowa barwa
Działanie: Eliksir wypity przed zabawą alkoholową pozwala na zachowanie trzeźwości umysłu, ponieważ alkohol jest szybko trawiony i wydalany z organizmu. Eliksir wypity nad ranem usuwa zaś dolegliwości związane z tzw. „kacem”.
Składniki: 1 korzeń Akonitu, 10 kwiatów Mniszka Lekarskiego, gałązka Waleriany, dwie koniczyny
Całkowity koszt składników: 13 galeonów
Odkrywca: Dante Shepard

Eliksir Siły
Cechy charakterystyczne: złota barwa, nieprzyjemny smak i zapach
Działanie: Eliksir w kolorze żółtym, dający większą siłę  czarodziejowi, który go pije.
Składniki: 10 ml krwi Reema, 1 łuska Trytona, 1 róg Buchorożca, 2 kwiaty Tojadu
Całkowity koszt składników: 36 galeonów

Eliksir Zwinności
Cechy charakterystyczne: złota barwa, nieprzyjemny smak i zapach
Działanie: Eliksir sprawia, że ten, kto go wypije jest o wiele bardziej zręczny.
Składniki: 3 skrzydła Elfa, 100 ml soku z Chorbotka, 4 łodygi Ogórecznika, 200 g Kamienia Księżycowego, 1 bylina Cebulicy
Całkowity koszt składników: 38 galeonów


Trudne

Eliksiry z podstawy programowej klasy VI


Amortencja
Cechy charakterystyczne: perłowy połysk, wzbijająca się spiralnie para, zapach, który dla każdego jest inny (w zależności od tego, co kogoś przyciąga)
Działanie: Jest to najsilniejszy eliksir miłosny na świecie. Należy jednak pamiętać, że nie wzbudza prawdziwej miłości, a powoduje jedynie silne zauroczenie lub obsesję.
Składniki: 5 fiołków, 2 astry, 3 jaśminy, 3 irysy (najlepiej zebrane w czasie pełni księżyca), 4 korzenie Mandragory, 2 łyżeczki suszu z werbeny, 10 zarodników paproci, 2 pomarańcze, 400g sproszkowanego Kamienia Księżycowego, 3 jaja Popiełka, 50 ml rosy z Księżycowego Kwiatu
Całkowity koszt składników: 54 galeony

Eliksir Giscopo
Cechy charakterystyczne: perłowa barwa, połyskujący
Działanie: Eliksir po tym jak natrze się nim oczy, pozwala widzieć w ciemności przez około godzinę.
Składniki: 3 Wybuchające muchomory, 300 g Ślazu, 200 g Składnika Standardowego, 200 ml nalewki z Piołunu, 200 g oczu Węgorza, 5 Skarabeuszy, 4 kolce Jeżanki
Całkowity koszt składników: 48 galeonów

Eliksir poprawiający wzrok
Cechy charakterystyczne: pomarańczowy, zapach piołunu
Działanie: Eliksir leczniczy, który przywraca wzrok osobie go pijącej i przeciwdziała skutkom zaklęcia Conjunctivitis.
Składniki: 400 ml nalewki Piołun, 2 sproszkowane rogi Jednorożca, 1 suszona Mandragora, skrystalizowana woda
Całkowity koszt składników: 54 galeony

Eliksir Skurczający
Cechy charakterystyczne: ciemnobrązowy kolor
Działanie: Eliksir, który powoduje kurczenie różnych przedmiotów, zwierząt oraz ludzi. Jest koloru zielonego. Uwarzony nieprawidłowo może doprowadzić nawet do śmierci.
Składniki: mielone korzenie stokrotki, 4 figi abisyńskie, 3 krojone gąsienice, 1 śledziona Nietoperza, 100 ml soku z liczi, 10 ml Szaleju Jadowitego, 200 ml nalewki z Piołunu, 4 łodygi Ogórecznika
Całkowity koszt składników: 44 galeony


Eliksiry z podstawy programowej klasy VII


Eliksir chroniący przed ogniem
Cechy charakterystyczne: purpurowa lub czarna barwa
Działanie: Eliksir używany do przechodzenia przez ogień bez szwanku. Po wypiciu wywołuje uczucie lodu i oziębłości w pijącym i zapewnia ochronę przed większością magicznych płomieni.
Składniki: 30 ml krwi Salamandry, 300 g Brodawkolepu,  5 Wybuchających Muchomorów
Całkowity koszt składników: 54 galeony

Eliksir leczący rany
Cechy charakterystyczne: barwa czerwona jak krew
Działanie: Eliksir pozwala leczyć o wiele bardziej niebezpieczne i głębsze rany niż Wywar ze Szczuroszczeta. Nie jest jednak w stanie wyleczyć obrażeń wewnętrznych. Jest także słabszy niż Eliksir Wiggenowy.
Składniki: 200 g zmielonych liści Belladony, 4 Figi Abisyńskie, 10 ml Smoczej krwi, 1 duszona Mandragora, 10 pijawek, 2 gałązki Waleriany
Całkowity koszt składników: 60 galeonów

Eliksir Postarzający
Cechy charakterystyczne: zielona barwa
Działanie: Eliksir powodujący starzenie się o parę lub wiele lat.
Składniki: 10 ml krwi Salamandry, 200 g ziela Rdestu Ptasiego, 4 kolce Jeżozwierza, 6 Skarabeuszy, 3 korzenie Asfodelusa, 100 g ziela Rutu Pospolitego
Całkowity koszt składników: 51 galeonów

Wywar Żywej Śmierci
Cechy charakterystyczne: bezbarwny i bezwonny
Działanie: Silny środek usypiający, powoduje omdlenia, które dla niedoświadczonego czarodzieja mogą wyglądać jak śmierć. Powoduje ją tylko w wypadku skrajnego przedawkowania. Na szczęście śmierć nie następuje natychmiastowo, a skutki przedawkowania można wyleczyć Eliksirem Przebudzenia.  
Składniki: 2 korzenie Afodelusa, 400 ml nalewki z Piołunu, 4 korzenie Waleriany, 1 fasolka Sopophorusa
Całkowity koszt składników: 64 galeony


Eliksiry spoza podstawy programowej


Eliksir Ciemności
Cechy charakterystyczne: czarna barwa, bezwonny i bezzapachowy
Działanie: Wypity przez ofiarę sprawia, że ta traci wzrok na około 3 godziny. Pijany w nadmiarze może jednak doprowadzić do trwałej ślepoty. Stosowanie eliksiru jest surowo zabronione przez Ministerstwo Magii.
Składniki: 10 ml jadu Akromantuli, 2 skorupki Żmijoptaka, 3 pędy Jadowitej Tentakuli
Całkowity koszt składników: 67 galeonów
Koszt nauki: 60 PN

Eliksir Przebudzenia
Cechy charakterystyczne: lazurowa barwa
Działanie: Eliksir, który powoduje, że pijący nie może zasnąć. Wydaje się, że używany jest również do obudzenia silnie śpiącego lub przebywającego w śpiączce. Eliksir ten jest również antidotum na Wywar Żywej Śmierci.
Składniki: 4 kły Węża, 400 g Składnika Standardowego, 3 żądła Żądlibąka, 3 korzenie Tojadu, 1 bulwa Wnykopieńka
Całkowity koszt składników: 49 galeonów

Eliksir Ravenclaw
Cechy charakterystyczne: niebieska barwa, zapach jagód
Działanie: Silna trucizna zakazana przez Ministerstwo tak jak wszystkie inne czarnomagiczne mikstury, po wypiciu z człowieka wydobywa się lekka błękitna mgła. Objawmy są nadmierne wymioty przez co człowiek wypluwa swój żołądek i swoje wnętrzności.
Składniki: 100 g jagód,  3 skorupki Żmijoptaka, 20 ml jadu Bahanek, 10 ml wyciągu z Szaleju Jadowitego, 2 nasiona Jadowitej Tentakuli
Całkowity koszt składników: 65 galeonów
Koszt nauki: 60 PN

Eliksir Wielosokowy
Cechy charakterystyczne: gęsty i podobny do błota, bąbelki powoli pękają na powierzchni, smak i kolor różni się w zależności, w jaką osobę użytkownik się zamienia (zwykle i tak jest on jednak obrzydliwy)
Działanie: Eliksir, który zamienia osobę pijącą w kogoś zupełnie innego. Uwaga! Nie jest on przystosowany do zmiany w zwierzę.
Składniki: 200 g Much Siatkoskrzydłych, 10 Pijawek, 300 g Ślazu, 200 g Rdestu ptasiego, 2 sproszkowane rogi Dwurożca, 8 skórek Boomslanga
Całkowity koszt składników: 54 galeony

Coxossis
Cechy charakterystyczne: gęsty, zielonka barwa
Działanie: Eliksir, który leczy złamane kończyny. Wystarczy posmarować je eliksirem i odczekać parę godzin, a kończyna będzie jak nowa.
Składniki: 4 kwiaty Akonitu, 500 ml soku z Boom Berry, 5 Fig Abisyńskich, 30 ml żółci z Pancernika, 200 g Rdestu ptasiego, 1 jajo Popiełka
Całkowity koszt składników: 56 galeonów

Starogrecki Eliksir Miłości
Cechy charakterystyczne: czerwonawa mgła unosząca się nad kociołkiem
Działanie: Eliksir stosowany już za dawnych czasów. Greckie hetery utrzymywały, że jest doskonały. Podobno dostały przepis od uskrzydlonego, złotowłosego chłopczyka. Podobnie do amortencji nie wzbudza prawdziwej miłości, a wywołuje podobny stan silnego zauroczenia lub obsesji. Efekty starogreckiego eliksiru są nieco słabsze niż przy Amortencji, jednakże utrzymują się bardzo długo (nawet do tygodnia).
Składniki: 10 płatków róży, 6 płatków jaśminu, 1 łuska Trytona, 2 Hipogryfa (samca i samiczki), 200 ml mleka, włos z głowy wybranka/wybranki, 4 jaja Popiełka, 100 g zmielonych liści Belladony, 1 kwiat Anjelici
Całkowity koszt składników: 54 galeony



Bardzo trudne

Eliksiry spoza podstawy programowej


Antidotum na Eliksir Spokojnej Śmierci
Cechy charakterystyczne: czerwona barwa i czerwona mgła unosząca się z nad kociołka
Działanie: Eliksir przeciwdziała skutkom czarnomagicznego Eliksiru Spokojnej Śmierci.
Składniki: 1 kwiat Moly, 5 ml krwi Jednorożca, 10 Otwornic, 20 ml Smoczej krwi, 20 ml rosy z Księżycowego kwiatu, 2 korzenie Mandragory
Całkowity koszt składników: 70 galeonów
Odkrywca: Franz Krueger

Eliksir Niewidzialności
Cechy charakterystyczne: czarna barwa
Działanie: Eliksir czyniący niewidzialnym na krótki czas. Osoba, która chce być niewidoczna musi wypić eliksir lub ten musi być rozlany na niej, lub blisko niej.
Składniki: 2 włosy Demimoza, 200 ml syropu z Ciemiernika, 200 g oczu Czarnego Chrabąszcza, 1 śledziona Nietoperza, 2 skrzydła Nietoperza, 2 korzenie Waleriany
Całkowity koszt składników: 64 galeony

Eliksir Wiggenowy
Cechy charakterystyczne:
Działanie: Eliksir regenerujący zdrowie i leczący nawet ciężkie rany. Może jednak nie zadziałać w przypadku rozległych obrażeń wewnętrznych lub zbyt dużej utraty krwi.
Składniki: 300 ml soku z Chorbotka, 2 kły Chropianka, 100 ml śluzu Gumochłona, 1 żądło Żądlibąka, gałązka mięty, 250 ml soku z Boom Berry, 1 duszona Mandragora, 3 krople wody miodowej, 50 ml rosy Księżycowego kwiatu, 10 ml krwi Salamandry, 1 róg Jednorożca, 1 korzeń Tojadu, 100 g kory z drzewa Wiggenowego, 100 ml syropu z Ciemiernika
Całkowity koszt składników: 85 galeonów

Eliksir Zapomnienia
Cechy charakterystyczne: barwa szarawa, delikatny zapach skoszonej trawy (ledwie wyczuwalny)
Działanie: Eliksir powodujący utratę pamięci spożywającego napój. Ofiara nie wie, co się stało przez ostatni tydzień. Wspomnienia da się odbudować, ale jest to długotrwały proces. Stosowanie tego eliksiru bez zgody Ministerstwa Magii jest surowo zabronione.
Składniki: 1 włos Demimoza, 3 korzenie Waleriany, 5 ziela Lulka, 1 śledziona Nietoperza, 30 ml żółci Pancernika, 4 łodygi Ogórecznika
Całkowity koszt składników: 66 galeonów
Koszt nauki: 70 PN

Felix Felicis
Cechy charakterystyczne: mikstura wymaga aż 6 miesięcy na przygotowanie, zanim będzie gotowa do użycia, kropelki skaczą jak złote rybki, na powierzchni eliksiru
Działanie: Eliksir znany także jako "Płynne Szczęście". Mikstura sprawia, że pijący ma wielkie szczęście oraz niezwykłą pewność siebie i podejmowanych wyborów. Eliksiru fabularnie można użyć w sesjach z innymi graczami (pod kontrolą MG) i z MG. Użycie go jest jednak niedozwolone w pojedynkach oraz podczas meczów quidditcha.
Składniki: 4 jaja Popiełka, 5 Skaczących bulw, 4 czułki Szczuroszczeta, 100 ml nalewki z tymianku, 2 skorupki Żmijoptaka, 200 g Rutu pospolitego
Całkowity koszt składników: 86 galeonów

Wywar z Mandragory
Cechy charakterystyczne: mikstura
Działanie: Pozwala na uleczenie spetryfikowanych.
Składniki: 3 duszone Mandragory, 10 Ognistych nasion, 5 Skarabeuszy, 2 kwiaty Anjelici, 100 g zmielonych liści Belladony, 10 ml krwi Salamandry
Całkowity koszt składników: 83 galeony


Ekstremalnie trudne

Eliksiry spoza podstawy programowej

Antidotum na Veritaserum
Cechy charakterystyczne: śnieżno-biała barwa
Działanie: Eliksir mający przeciwdziałać skutkom Veritaserum.
Składniki: 4 pancerze Chropianka, 2 skrzydła Elfów, 1 róg Garboroga, 20 ml krwi Salamandry, 1 kwiat Moly, 50 g Skrzeloziela, 100 g kory drzewa Wiggenowego
Całkowity koszt składników: 81 galeonów
Koszt nauki: 90 PN

Eliksir Amnezji
Cechy charakterystyczne: czarna barwa, bezwonny
Działanie: Eliksir powoduje kompletną amnezję u osoby, która go wypije. Ofiara nie wie nawet, kim jest. Wspomnienia da się odbudować, ale jest to długotrwały proces. Stosowanie tego eliksiru bez zgody Ministerstwa Magii jest surowo zabronione.
Składniki: 2 włosy Demimoza, 2 fasolki Sopophorusa, 5 małych nasion Belladony, 3 żądła Żądlibąka, 10 kłów Węża, 4 muszle Toksyczka, 1 nasiono Jadowitej Tentakuli
Całkowity koszt składników: 94 galeony
Koszt nauki: 90 PN

Eliksir Męczeńskiej Śmierci
Cechy charakterystyczne: czarna barwa, bezwonny
Działanie: Eliksir powoduje rozległe obrażenia wewnętrzne i krwotoki. Eliksir Męczeńskiej Śmierci doprowadza do śmierci ofiary w męczarniach w przeciągu kilku dni. Wyleczyć go można jedynie Wywarem z krwi Jednorożca. Oczywiście ta czarnomagiczna jest zakazana przez Ministerstwo Magii.
Składniki: 3 pędy Jadowitej Tentakuli, 2 kwiaty Księżycowego kwiatu, 2 jagody Zmory, 10 ml jadu Akromantuli, 3 muszle Toksyczka
Całkowity koszt składników: 109 galeonów
Koszt nauki: 100 PN

Eliksir Rozpaczy
Cechy charakterystyczne: barwa szmaragdowo-zielona
Działanie: Tajemniczy eliksir, nieznany ze składników ani budowy. Wiadomo jedynie, że jest bardzo niebezpieczny w użyciu. Powoduje ból, odurzenie i przywraca przykre wspomnienia u osoby, która go zażyła. Wywołuje efekty podobne do zaklęcia Crucio.
Składniki: 10 ml jadu Akromantuli, 10 ml Smoczej krwi, 4 skórki Boomslanga, 20 ml jadu Bahanek, 2 skorupy Żmijoptaka, 2 fasolki Sopophorusa, 1 jagoda Zmory
Całkowity koszt składników: 90 galeonów
Koszt nauki: 90 PN

Eliksir Spokojnej Śmierci
Cechy charakterystyczne: bezbarwny i bezzapachowy
Działanie: Ofiara, która wypije ten eliksir z każdym dniem będzie traciła siły, aż w końcu zaśnie na wieki. Zwykle efekt śmiertelny, jeśli czarodziej nie przyjmie antidotum, pojawia się mniej więcej po tygodniu. Czasami trudno odróżnić zwykłe przemęczenie od działania tego eliksiru, dlatego Ministerstwo Magii przestrzega przez Eliksirem Spokojnej Śmierci i nakazuje ostrożność. Oczywiście stosowanie eliksiru jest zakazane przez Ministerstwo Magii.
Składniki: 4 korzenie Waleriany, 2 korzenie Nocnego Cienia, 1 g ziela Anielskiej Surmy, 6 kolców Jeżanki, 1 śledziona Nietoperza, 10 kłów Węża, 4 kwiaty Asfodelusa, 2 skorupki Żmijoptaka
Całkowity koszt składników: 97 galeonów
Odkrywca: Franz Krueger
Koszt nauki: 100 PN

Eliksir Zaniku Kości
Cechy charakterystyczne: brązowa barwa, bezsmakowy i bezzapachowy
Działanie: Eliksir czarnomagiczny, który powoduje zanim pojedynczych kości. Oczywiście stosowanie eliksiru jest zakazane przez Ministerstwo Magii.
Składniki: 10 ml jadu Akromantuli, 2 jagody Zmory, 200 ml syropu z Ciemiernika, 10 nasion Belladony, 1 róg Dwurożca
Całkowity koszt składników: 85 galeonów
Koszt nauki: 80 PN

Szkiele-Wzro
Cechy charakterystyczne: biała barwa, obrzydliwy smak i zapach
Działanie: Eliksir powoduje odtworzenie kości. Przy zażyciu pali w usta i gardło, dusi i wywołuje kaszel. Proces odrastania kości przy użyciu Szkiele-Wzro trwa jedną noc i jest bardzo bolesny.
Składniki: 2 łuski Trytona, 200 g Dyptamu, 2 korzenie Mandragory, 50 g Skrzeloziela, 100 g kory drzewa Wiggenowego, 10 Rogatych ślimaków, 15 Pijawek, 1 śledziona Nietoperza, 1 róg Buchorożca, 3 Figi Abisyńskie
Całkowity koszt składników: 90 galeonów
Koszt nauki: 80 PN

Veritaserum
Cechy charakterystyczne: bezbarwny, bezwonny, przypomina wodę; praktycznie niewykrywalny
Działanie: Potężny eliksir prawdy. Po jego wypiciu, człowiek odpowiada na wszystkie zadane mu pytania nie tylko całkowicie szczerze, ale jak najbardziej wyczerpująco. Ministerstwo Magii zdecydowanie ograniczyło przypadki, w których można wykorzystać Veritaserum. Zwykle używa się go wyłącznie w stosunku do największych złoczyńców (śmierciożerców). Użycie eliksirem w innej sytuacji, bez zgody Ministerstwa Magii i Wizengamotu, stanowi przestępstwo.
Składniki: 1 g Anielskiej Surmy, 5 g ziela Lulka, 2 fasolki Sopophorusa, 2 korzenie Waleriany, 3 muszle Toksyczka, 6 kłów Węży, 20 ml jadu Bahanek, 4 skórki Boomslanga, 200 g oczu Diabła Morskiego, 2 skrzydła Nietoperza
Całkowity koszt składników: 100 galeonów
Koszt nauki: 100 PN

Wywar z krwi Jednorożca
Cechy charakterystyczne: czerwona barwa, choć wydaje się, że mikstura mieni się neiraz kolorami tęczy
Działanie: Niezwykle cenny eliksir przez wzgląd na ograniczenie sprzedaży krwi Jednorożca przez Ministerstwo Magii. Krew tę bowiem można pozyskiwać tylko z Jednorożców, które zmarły śmiercią naturalną. Wywar z krwi Jednorożca potrafi jednak uleczyć praktycznie każdą truciznę.
Składniki: 10 ml krwi Jednorożca, 3 kwiaty Anjelici, 1 kwiat Moly, 2 korzenie Mandragory, 20 ml krwi Smoka, 300 g Kamienia Księżycowego, 6 czułków Szczuroszczeta
Całkowity koszt składników: 112 galeonów
Koszt nauki: 100 PN

 

Księga Eliksirów

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Rodzaje eliksirów - lista
» Warzenie eliksirów
» Składniki eliksirów
» Klasa eliksirów
» Tworzenie zaklęć i eliksirów

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Mapa Huncwotów :: 
Systemowe
 :: System rozgrywki :: Księga eliksirów
-