Liczba postów : 362 Data przyłączenia : 27/11/2016
Temat: Księga Eliksirów Pon Gru 12, 2016 10:17 pm
Eliksiry
Eliksiry zaznaczone kolorem czerwonym to eliksiry zakazane przez Ministerstwo Magii (w większości czarnomagiczne, choć nie wszystkie). Uczniowie, aby nauczyć się takiego eliksiru, muszą najpierw zdobyć o nim wiedzę fabularnie (sesja z MG). Dorośli czarodzieje mogą uczyć się ich bez takich ograniczeń.
Uwaga! Składniki wypisane pod eliksirem pozwalają na uwarzenie tylko jednej porcji mikstury.
Łatwe
Eliksiry z podstawy programowej klasy I
Eliksir Czyszczący Rany Cechy charakterystyczne: purpurowy kolor, dymi w kontakcie z raną Działanie: Eliksir używany do sterylizacji ran. Podczas stosowania rana piecze i kuje. Składniki: 1 korzeń imbiru, 10 ml wydzieliny Korniczaka, 300 g suszu ze Ślazu Całkowity koszt składników: 12 galeonów
Eliksir na Kaszel Cechy charakterystyczne: Działanie: Eliksir, który najprawdopodobniej łagodzi i zmniejsza kaszel. Składniki: 1 korzeń imbiru, 4 Rogate Ślimaki, 5 liści pokrzywy, 4 liście mięty, 10 ml wydzieliny Korniczaka Całkowity koszt składników: 8 galeonów
Napój leczący z czyraków Cechy charakterystyczne: zielona barwa, obrzydliwy zapach Działanie: Eliksir leczący czyraki, nawet te wywołane zaklęciem. To skuteczny lek na krosty, pokrzywkę, czyraki i inne skrofuliczne przypadłości. To niezwykle potężny eliksir. Podczas warzenia należy zachować ostrożność. Jeśli przygotuje się go w niewłaściwy sposób, może wywołać czyraki zamiast z nich leczyć. Składniki: 1 suszona pokrzywa, 6 kłów Węża, 4 Rogate Ślimaki, 2 kolce Jeżozwierza, 2 Gryzące cebule, 100 g śluzu Gumochłona, korzeń imbiru, 2 kolce Jeżanki Całkowity koszt składników: 15 galeonów
Roztwór Czyszczący Cechy charakterystyczna: jasnoniebieska barwa, mydlany zapach Działanie: Eliksir stosowany do czyszczenia. Składniki: 1 kostka mydła, 100 g Much Siatkoskrzydłych, 100 g sproszkowanego Kamienia Księżycowego Całkowity koszt składników: 6 galeonów
Eliksiry z podstawy programowej klasy II
Eliksir Bujnego Owłosienia Cechy charakterystyczne: barwa zgniłej zieleni Działanie: Powoduje przyrost włosów. Siła przyrostu zależy od ilości wypitego eliksiru. Składniki: 2 czułki Szczuroszczeta, 100 g ziela Dyptamu, 5 Otwornic, 1 bulwa Czyrakobulwy Całkowity koszt składników: 14 galeonów
Eliksir Przywracający Mowę Cechy charakterystyczne: żółta barwa, miodowy-miętowy zapach Działanie: Eliksir, który zmienia głos pijącego. Jest także w stanie przywrócić głos, jeśli się go straci, a tym samym może przeciwdziałać skutkom zaklęcia Silencio. Składniki: woda miodowa, 3 gałązki mięty, 1 suszona Mandragora, 10 ml syropu z Ciemiernika Całkowity koszt składników: 17 galeonów
Mikstura powodująca senność Cechy charakterystyczne: fioletowa barwa Działanie: Eliksir, który powoduje senność pijącego. Jego opary są wystarczające, aby wywołać zmęczenie i znużenie w danej osobie. Składniki: 2 korzenie Waleriany, 1 kwiat Asfodelusa, 100 g oczu Węgorza Całkowity koszt składników: 17 galeonów
Wywar ze Szczuroszczeta Cechy charakterystyczne: żółta barwa, niezbyt przyjemny zapach Działanie: Leczy niewielkie zadrapania, płytkie rany i przecięcia. Składniki: 4 czułki Szczuroszczeta, 200 g zmielonego ziela Rdestu Ptasiego Całkowity koszt składników: 18 galeonów
Eliksiry z podstawy programowej klasy III
Antidotum na Popularne Trucizny Cechy charakterystyczne: kolor cyraneczki Działanie: Przeciwdziała popularnym truciznom, jak np. ukąszenia i użądlenia różnych magicznych stworzeń. Składniki: 2 Bezoary, 200 g Składnika Standardowego, 1 róg Jednorożca, 2 jagody z jemioły, woda miodowa, 3 gałązki mięty, 1 suszona Mandragora, 100 ml esencji z lawendy Całkowity koszt składników: 49 galeonów
Antidotum na Niepopularne Trucizny Cechy charakterystyczne: jaskrawo-zielona barwa Działanie: Leczy drobne magiczne dolegliwości i słabsze trucizny. Pomaga na przykład na ugryzienia Bahanek. Składniki: 5 Ognistych Nasion, 2 rogi Garboroga, 1 żądło z Żądlibąka, 5 pancerzy Chropianki Całkowity koszt składników: 49 galeonów
Mikstura powodująca chaos w głowie Cechy charakterystyczne: niebieska barwa, zapach różany Działanie: Eliksir powoduje ogromny natłok myśli (chaos) w głowie. Składniki: 4 kolce róży, 5 Pijawek, 100 g oczu Diabła Morskiego, 20 ml olejku różanego, 200 ml nalewki z Piołunu, 2 bulwy Czyrakobulwy Całkowity koszt składników: 23 galeony
Wywar wzmacniający Cechy charakterystyczne: jasno-zielona barwa, posmak kwiatowy Działanie: Eliksir regeneruje siły, kiedy jesteśmy zmęczeni. Składniki: 1 bylina Cebulicy, 200 g Dyptamu, 2 Gryzące Cebule, 200 ml Oleju rycynowego, 5 Ognistych nasion Całkowity koszt składników: 24 galeony
Eliksiry spoza podstawy programowej
Bahanocyd Cechy charakterystyczne: czarna barwa, nieprzyjemny zapach Działanie: Środek służący do unieszkodliwiania bahanek. Mikstura paraliżuje stworzenie na krótki czas, który pozwala usunąć je z danego miejsca, czy też przynajmniej uniknąć ukąszenia. Składniki: 10 ml wydzieliny Korniczaka, 1 sproszkowana muszla Toksyczka, 1 Smocza wątroba, 10 ml esencji z Szaleju Jadowitego, 200 ml nalewki z Pięciornika Kurze Ziele Całkowity koszt składników: 37 galeonów
Eliksir Mózgowy Baruffia Cechy charakterystyczne: Działanie: Wywar o działaniu pobudzającym mózg. Zakazany w Hogwarcie! Składniki: 4 Skarabeusze, 100 g Składnika Standardowego, 1 jajo Widłowęża Całkowity koszt składników: 15 galeonów
Eliksir pieprzowy Cechy charakterystyczne: czarny kolor, zapach pieprzu Działanie: Eliksir rozgrzewający, który pozwala złagodzić objawy przeziębienia i katar, chociaż w pełni nie gwarantuje uzdrowienia. Może wystąpić skutek uboczny, a mianowicie wydobywanie się pary z uszu nawet do kilku godzin po zażyciu eliksiru. Składniki: szczypta pieprzu, 2 korzenie Mandragory, róg Dwurożca Całkowity koszt składników: 12 galeonów
Eliksir Szczękościsku Cechy charakterystyczne: Działanie: Eliksir, który powoduje szczękościsk. Składniki: 2 skórki Boomslanga, 100 g Much Siatkoskrzydłych, 100 g oczu Czarnego Chrabąszcza, 4 kolce Jeżozwierza, 200 g Składnika Standardowgo Całkowity koszt składników: 15 galeonów
Eliksir Wyostrzający Poczucie Humoru Cechy charakterystyczne: ruda barwa, zapach imbiru Działanie: Eliksir powodujący śmiech u każdego człowieka. Składniki: 4 utłuczone Skarabeusze, korzeń imbiru, 10 ml żółci Pancernika Całkowity koszt składników: 12 galeonów
Eliksir zmieniający kolor włosów Cechy charakterystyczne: ciemno-brązowa barwa; wciera się go we włosy Działanie: Eliksir, który powoduje zmianę koloru włosów z naturalnego koloru na barwę, o której pomyśli osoba zażywająca go. Składniki: 2 bulwy Czyrakobulwy, 100 g Kamienia księżycowego, 100 g Rutu pospolitego, 1 Skacząca bulwa Całkowity koszt składników: 24 galeony
Wywar z Blekotu Cechy charakterystyczna: bezwonny, kremowa barwa Działanie: Po wypiciu wywaru człowiek zaczyna bełkotać, mówić głupoty. Składniki: 100 g blekotu, 100 g Much Siatkoskrzydłych, 5 kłów Kielargonii Całkowity koszt składników: 11 galeonów
Wywar zaciemniający umysł Cechy charakterystyczna: bakłażanowa barwa, gorzki smak Działanie: Eliksir wywołuje porywczość i lekkomyślność u pijącego. Składniki: 100 g blekotu, 2 pancerze Chropianka, 200 ml nalewki z Pięciornika Kurze Ziele Całkowity koszt składników: 17 galeonów
Wywar Zakłopotania Cechy charakterystyczna: bordowa barwa, zapach pomarańczy Działanie: Eliksir wprawiający w zakłopotanie. Składniki: 100 g Brodawkolepu, 5 Pijawek, 1 muszla Toksyczka, 2 pomarańcze Całkowity koszt składników: 15 galeonów
Średnie
Eliksiry z podstawy programowej klasy IV
Eliksir Rozdymający Cechy charakterystyczne: pomarańczowa barwa Działanie: Magiczny eliksir, który powoduje wzrost każdej rzeczy, która zostanie nim polana. Jego działanie odwraca Wywar Dekompresyjny. Składniki: 1 pokrzywa, 100 g oczu Diabła Morskiego, 1 śledziona Nietoperza, 300 g suszu z Ślazu, 2 byliny Cebulicy Całkowity koszt składników: 29 galeonów
Eliksir Spokoju Cechy charakterystyczne: biała barwa, wzbijająca się spiralnie para Działanie: Sprawia, że pijący odzyskuje spokój wewnętrzny i harmonię ducha. Często podawany przez uzdrowicieli niecierpliwym pacjentom, jak i pacjentom po różnych traumatycznych przeżyciach. Składniki: 100 g sproszkowanego Kamienia Księżycowego, 100 ml syropu z Ciemiernika Czarnego, 2 kolce Jeżozwierza, 1 sproszkowany róg Jednorożca Całkowity koszt składników: 27 galeonów
Eliksir wzbudzający euforię Cechy charakterystyczne: słonecznie żółty eliksir, słodko-gorzki, aromatyczny, emanuje tęczą po zakończeniu warzenia Działanie: Powoduje niewytłumaczalne, poczucie irracjonalnego szczęścia u osoby go pijącej. Uwaga! W przypadku niedodania mięty eliksir wywołuje skutki uboczne: niepohamowany śpiew i chęć chwytania ludzi za nosy. Składniki: 2 figi abisyńskie, 2 kolce jeżozwierza, dwie gałązki mięty, fasolka Sopophorusa, 200 ml nalewki z Piołunu, 100 g ziela z Raptuśnika Całkowity koszt składników: 28 galeonów
Wywar Dekompresyjny Cechy charakterystyczne: różowa barwa, delikatny, kwiatowy zapach Działanie: Zmniejsza opuchliznę wywołaną magicznie oraz działa jako antidotum na Eliksir Rozdymający. Składniki: 2 korzenie Asfodelusa, 100 ml soku z Chorbotka, sproszkowany róg Dwurożca, 2 skrzydła Elfa Całkowity koszt składników: 28 galeonów
Eliksiry z podstawy programowej klasy V
Eliksir Słodkiego Snu Cechy charakterystyczne: fioletowa barwa, bezzapachowy, słodki smak Działanie: Eliksir, który powoduje natychmiastowe zaśnięcie osoby, która go wypije. Jest podawany chorym, cierpiącym na bezsenność i małym dzieciom mającym problemy ze snem. Można podawać go doustnie, nasączyć nim jakiś pokarm lub dodać do napoju. Eliksir Słodkiego snu podaje się w szpitalach. Po jego wypiciu nie ma się żadnych snów. Składniki: 400 ml śluzu Gumochłona, 4 gałązki lawendy, 4 gałązki Waleriany, 500 g Składnika Standardowego Całkowity koszt składników: 38 galeonów
Eliksir Osłabiający Cechy charakterystyczne: bezbarwny i bezzapachowy Działanie: Sprawia, że pijący ma o wiele mniej siły. Składniki: 200 ml nalewki z Piołuna, 2 skórki Boomslanga, 20 ml żółci Pancernika, 2 skrzydła Nietoperza, korzeń Nocnego Cienia Całkowity koszt składników: 29 galeonów
Eliksir Przeciwbólowy Cechy charakterystyczne: błękitna barwa, kwaśny smak Działanie: Eliksir ten łagodzi lub całkowicie usuwa ból. Składniki: 10 kwiatów Mniszka Lekarskiego, 3 korzenie Mandragory, 50 ml rosy z Księżycowego kwiatu, 5 g ziela Lulka Całkowity koszt składników: 29 galeonów
Eliksir Przywracający Cechy charakterystyczne: miedziana barwa, waniliowy zapach Działanie: Eliksir, który służy do cofania skutków różnych zaklęć rzuconych na różne przedmioty czy też zwierzęta. Nie działa na uroki czarnomagiczne. Składniki: 10 ml Smoczej krwi, 100 g oczu Węgorza, 500 ml soku z Boom Berry, 5 kłów Kielargonii, 1 bulwa Wnykopieńka Całkowity koszt składników: 30 galeonów
Lakier przeciwko Urokom Cechy charakterystyczne: srebrzysta barwa, gęsta substancja Działanie: Magiczna substancja; eliksir, który chroni przedmiot powleczony lakierem przed negatywnym skutkiem uroków. Składniki: 100 ml śluzu Gumochłona, 100g oczu Czarnego Chrabąszcza, 2 kły Węża, 200 ml Oleju Rycynowego, 100 g jedwabiu (skóry) Garboroga, 2 pióra Hipogryfa, 1 szpon Hipogryfa Całkowity koszt składników: 31 galeonów
Eliksiry spoza podstawy programowej
Eliksir Gotowości: Cechy charakterystyczne: złota barwa, nieprzyjemny smak i zapach Działanie: Eliksir, który daje pijącemu dodatkową wytrzymałość. Składniki: 100 g odwłoków Ważek, 2 skrzydła Elfów, 10 Latających Koników Morskich, 3 jaja Bahanek Całkowity koszt składników: 31 galeonów
Eliksir Hufflepuff Cechy charakterystyczne: słonecznikowa barwa Działanie: Eliksir ma za zadanie zatamować wymioty wnętrzności, działa również jako środek przeciwbólowy na bóle brzucha. Antidotum na Eliksir Ravenclaw. Składniki: 2 korzenie Akonitu, 3 kwiaty Asfodelusa, 1 sproszkowany róg Jednorożca, 1 kwiat Anjelici, 10 ml wydzieliny z Korniczaka Całkowity koszt składników: 48 galeonów
Eliksir Nienawiści Cechy charakterystyczne: granatowa, niemalże czarna barwa Działanie: Przeciwieństwo eliksirów miłości. Sprawia, że dana osoba nienawiści kogoś z całego serca. Efekty utrzymują się nawet do tygodnia. Składniki: 1 Kwiat Księżycowy, 100 g Brodawkolepu, 2 byliny Cebulicy, 4 skórki Boomslanga, 4 kły Chropianka Całkowity koszt składników: 50 galeonów
Eliksir przeciwko Upojeniu Alkoholowemu Cechy charakterystyczne: pomarańczowa barwa Działanie: Eliksir wypity przed zabawą alkoholową pozwala na zachowanie trzeźwości umysłu, ponieważ alkohol jest szybko trawiony i wydalany z organizmu. Eliksir wypity nad ranem usuwa zaś dolegliwości związane z tzw. „kacem”. Składniki: 1 korzeń Akonitu, 10 kwiatów Mniszka Lekarskiego, gałązka Waleriany, dwie koniczyny Całkowity koszt składników: 13 galeonów Odkrywca: Dante Shepard
Eliksir Siły Cechy charakterystyczne: złota barwa, nieprzyjemny smak i zapach Działanie: Eliksir w kolorze żółtym, dający większą siłę czarodziejowi, który go pije. Składniki: 10 ml krwi Reema, 1 łuska Trytona, 1 róg Buchorożca, 2 kwiaty Tojadu Całkowity koszt składników: 36 galeonów
Eliksir Zwinności Cechy charakterystyczne: złota barwa, nieprzyjemny smak i zapach Działanie: Eliksir sprawia, że ten, kto go wypije jest o wiele bardziej zręczny. Składniki: 3 skrzydła Elfa, 100 ml soku z Chorbotka, 4 łodygi Ogórecznika, 200 g Kamienia Księżycowego, 1 bylina Cebulicy Całkowity koszt składników: 38 galeonów
Trudne
Eliksiry z podstawy programowej klasy VI
Amortencja Cechy charakterystyczne: perłowy połysk, wzbijająca się spiralnie para, zapach, który dla każdego jest inny (w zależności od tego, co kogoś przyciąga) Działanie: Jest to najsilniejszy eliksir miłosny na świecie. Należy jednak pamiętać, że nie wzbudza prawdziwej miłości, a powoduje jedynie silne zauroczenie lub obsesję. Składniki: 5 fiołków, 2 astry, 3 jaśminy, 3 irysy (najlepiej zebrane w czasie pełni księżyca), 4 korzenie Mandragory, 2 łyżeczki suszu z werbeny, 10 zarodników paproci, 2 pomarańcze, 400g sproszkowanego Kamienia Księżycowego, 3 jaja Popiełka, 50 ml rosy z Księżycowego Kwiatu Całkowity koszt składników: 54 galeony
Eliksir Giscopo Cechy charakterystyczne: perłowa barwa, połyskujący Działanie: Eliksir po tym jak natrze się nim oczy, pozwala widzieć w ciemności przez około godzinę. Składniki: 3 Wybuchające muchomory, 300 g Ślazu, 200 g Składnika Standardowego, 200 ml nalewki z Piołunu, 200 g oczu Węgorza, 5 Skarabeuszy, 4 kolce Jeżanki Całkowity koszt składników: 48 galeonów
Eliksir poprawiający wzrok Cechy charakterystyczne: pomarańczowy, zapach piołunu Działanie: Eliksir leczniczy, który przywraca wzrok osobie go pijącej i przeciwdziała skutkom zaklęcia Conjunctivitis. Składniki: 400 ml nalewki Piołun, 2 sproszkowane rogi Jednorożca, 1 suszona Mandragora, skrystalizowana woda Całkowity koszt składników: 54 galeony
Eliksir Skurczający Cechy charakterystyczne: ciemnobrązowy kolor Działanie: Eliksir, który powoduje kurczenie różnych przedmiotów, zwierząt oraz ludzi. Jest koloru zielonego. Uwarzony nieprawidłowo może doprowadzić nawet do śmierci. Składniki: mielone korzenie stokrotki, 4 figi abisyńskie, 3 krojone gąsienice, 1 śledziona Nietoperza, 100 ml soku z liczi, 10 ml Szaleju Jadowitego, 200 ml nalewki z Piołunu, 4 łodygi Ogórecznika Całkowity koszt składników: 44 galeony
Eliksiry z podstawy programowej klasy VII
Eliksir chroniący przed ogniem Cechy charakterystyczne: purpurowa lub czarna barwa Działanie: Eliksir używany do przechodzenia przez ogień bez szwanku. Po wypiciu wywołuje uczucie lodu i oziębłości w pijącym i zapewnia ochronę przed większością magicznych płomieni. Składniki: 30 ml krwi Salamandry, 300 g Brodawkolepu, 5 Wybuchających Muchomorów Całkowity koszt składników: 54 galeony
Eliksir leczący rany Cechy charakterystyczne: barwa czerwona jak krew Działanie: Eliksir pozwala leczyć o wiele bardziej niebezpieczne i głębsze rany niż Wywar ze Szczuroszczeta. Nie jest jednak w stanie wyleczyć obrażeń wewnętrznych. Jest także słabszy niż Eliksir Wiggenowy. Składniki: 200 g zmielonych liści Belladony, 4 Figi Abisyńskie, 10 ml Smoczej krwi, 1 duszona Mandragora, 10 pijawek, 2 gałązki Waleriany Całkowity koszt składników: 60 galeonów
Eliksir Postarzający Cechy charakterystyczne: zielona barwa Działanie: Eliksir powodujący starzenie się o parę lub wiele lat. Składniki: 10 ml krwi Salamandry, 200 g ziela Rdestu Ptasiego, 4 kolce Jeżozwierza, 6 Skarabeuszy, 3 korzenie Asfodelusa, 100 g ziela Rutu Pospolitego Całkowity koszt składników: 51 galeonów
Wywar Żywej Śmierci Cechy charakterystyczne: bezbarwny i bezwonny Działanie: Silny środek usypiający, powoduje omdlenia, które dla niedoświadczonego czarodzieja mogą wyglądać jak śmierć. Powoduje ją tylko w wypadku skrajnego przedawkowania. Na szczęście śmierć nie następuje natychmiastowo, a skutki przedawkowania można wyleczyć Eliksirem Przebudzenia. Składniki: 2 korzenie Afodelusa, 400 ml nalewki z Piołunu, 4 korzenie Waleriany, 1 fasolka Sopophorusa Całkowity koszt składników: 64 galeony
Eliksiry spoza podstawy programowej
Eliksir Ciemności Cechy charakterystyczne: czarna barwa, bezwonny i bezzapachowy Działanie: Wypity przez ofiarę sprawia, że ta traci wzrok na około 3 godziny. Pijany w nadmiarze może jednak doprowadzić do trwałej ślepoty. Stosowanie eliksiru jest surowo zabronione przez Ministerstwo Magii. Składniki: 10 ml jadu Akromantuli, 2 skorupki Żmijoptaka, 3 pędy Jadowitej Tentakuli Całkowity koszt składników: 67 galeonów Koszt nauki: 60 PN
Eliksir Przebudzenia Cechy charakterystyczne: lazurowa barwa Działanie: Eliksir, który powoduje, że pijący nie może zasnąć. Wydaje się, że używany jest również do obudzenia silnie śpiącego lub przebywającego w śpiączce. Eliksir ten jest również antidotum na Wywar Żywej Śmierci. Składniki: 4 kły Węża, 400 g Składnika Standardowego, 3 żądła Żądlibąka, 3 korzenie Tojadu, 1 bulwa Wnykopieńka Całkowity koszt składników: 49 galeonów
Eliksir Ravenclaw Cechy charakterystyczne: niebieska barwa, zapach jagód Działanie: Silna trucizna zakazana przez Ministerstwo tak jak wszystkie inne czarnomagiczne mikstury, po wypiciu z człowieka wydobywa się lekka błękitna mgła. Objawmy są nadmierne wymioty przez co człowiek wypluwa swój żołądek i swoje wnętrzności. Składniki: 100 g jagód, 3 skorupki Żmijoptaka, 20 ml jadu Bahanek, 10 ml wyciągu z Szaleju Jadowitego, 2 nasiona Jadowitej Tentakuli Całkowity koszt składników: 65 galeonów Koszt nauki: 60 PN
Eliksir Wielosokowy Cechy charakterystyczne: gęsty i podobny do błota, bąbelki powoli pękają na powierzchni, smak i kolor różni się w zależności, w jaką osobę użytkownik się zamienia (zwykle i tak jest on jednak obrzydliwy) Działanie: Eliksir, który zamienia osobę pijącą w kogoś zupełnie innego. Uwaga! Nie jest on przystosowany do zmiany w zwierzę. Składniki: 200 g Much Siatkoskrzydłych, 10 Pijawek, 300 g Ślazu, 200 g Rdestu ptasiego, 2 sproszkowane rogi Dwurożca, 8 skórek Boomslanga Całkowity koszt składników: 54 galeony
Coxossis Cechy charakterystyczne: gęsty, zielonka barwa Działanie: Eliksir, który leczy złamane kończyny. Wystarczy posmarować je eliksirem i odczekać parę godzin, a kończyna będzie jak nowa. Składniki: 4 kwiaty Akonitu, 500 ml soku z Boom Berry, 5 Fig Abisyńskich, 30 ml żółci z Pancernika, 200 g Rdestu ptasiego, 1 jajo Popiełka Całkowity koszt składników: 56 galeonów
Starogrecki Eliksir Miłości Cechy charakterystyczne: czerwonawa mgła unosząca się nad kociołkiem Działanie: Eliksir stosowany już za dawnych czasów. Greckie hetery utrzymywały, że jest doskonały. Podobno dostały przepis od uskrzydlonego, złotowłosego chłopczyka. Podobnie do amortencji nie wzbudza prawdziwej miłości, a wywołuje podobny stan silnego zauroczenia lub obsesji. Efekty starogreckiego eliksiru są nieco słabsze niż przy Amortencji, jednakże utrzymują się bardzo długo (nawet do tygodnia). Składniki: 10 płatków róży, 6 płatków jaśminu, 1 łuska Trytona, 2 Hipogryfa (samca i samiczki), 200 ml mleka, włos z głowy wybranka/wybranki, 4 jaja Popiełka, 100 g zmielonych liści Belladony, 1 kwiat Anjelici Całkowity koszt składników: 54 galeony
Bardzo trudne
Eliksiry spoza podstawy programowej
Antidotum na Eliksir Spokojnej Śmierci Cechy charakterystyczne: czerwona barwa i czerwona mgła unosząca się z nad kociołka Działanie: Eliksir przeciwdziała skutkom czarnomagicznego Eliksiru Spokojnej Śmierci. Składniki: 1 kwiat Moly, 5 ml krwi Jednorożca, 10 Otwornic, 20 ml Smoczej krwi, 20 ml rosy z Księżycowego kwiatu, 2 korzenie Mandragory Całkowity koszt składników: 70 galeonów Odkrywca: Franz Krueger
Eliksir Niewidzialności Cechy charakterystyczne: czarna barwa Działanie: Eliksir czyniący niewidzialnym na krótki czas. Osoba, która chce być niewidoczna musi wypić eliksir lub ten musi być rozlany na niej, lub blisko niej. Składniki: 2 włosy Demimoza, 200 ml syropu z Ciemiernika, 200 g oczu Czarnego Chrabąszcza, 1 śledziona Nietoperza, 2 skrzydła Nietoperza, 2 korzenie Waleriany Całkowity koszt składników: 64 galeony
Eliksir Wiggenowy Cechy charakterystyczne: Działanie: Eliksir regenerujący zdrowie i leczący nawet ciężkie rany. Może jednak nie zadziałać w przypadku rozległych obrażeń wewnętrznych lub zbyt dużej utraty krwi. Składniki: 300 ml soku z Chorbotka, 2 kły Chropianka, 100 ml śluzu Gumochłona, 1 żądło Żądlibąka, gałązka mięty, 250 ml soku z Boom Berry, 1 duszona Mandragora, 3 krople wody miodowej, 50 ml rosy Księżycowego kwiatu, 10 ml krwi Salamandry, 1 róg Jednorożca, 1 korzeń Tojadu, 100 g kory z drzewa Wiggenowego, 100 ml syropu z Ciemiernika Całkowity koszt składników: 85 galeonów
Eliksir Zapomnienia Cechy charakterystyczne: barwa szarawa, delikatny zapach skoszonej trawy (ledwie wyczuwalny) Działanie: Eliksir powodujący utratę pamięci spożywającego napój. Ofiara nie wie, co się stało przez ostatni tydzień. Wspomnienia da się odbudować, ale jest to długotrwały proces. Stosowanie tego eliksiru bez zgody Ministerstwa Magii jest surowo zabronione. Składniki: 1 włos Demimoza, 3 korzenie Waleriany, 5 ziela Lulka, 1 śledziona Nietoperza, 30 ml żółci Pancernika, 4 łodygi Ogórecznika Całkowity koszt składników: 66 galeonów Koszt nauki: 70 PN
Felix Felicis Cechy charakterystyczne: mikstura wymaga aż 6 miesięcy na przygotowanie, zanim będzie gotowa do użycia, kropelki skaczą jak złote rybki, na powierzchni eliksiru Działanie: Eliksir znany także jako "Płynne Szczęście". Mikstura sprawia, że pijący ma wielkie szczęście oraz niezwykłą pewność siebie i podejmowanych wyborów. Eliksiru fabularnie można użyć w sesjach z innymi graczami (pod kontrolą MG) i z MG. Użycie go jest jednak niedozwolone w pojedynkach oraz podczas meczów quidditcha. Składniki: 4 jaja Popiełka, 5 Skaczących bulw, 4 czułki Szczuroszczeta, 100 ml nalewki z tymianku, 2 skorupki Żmijoptaka, 200 g Rutu pospolitego Całkowity koszt składników: 86 galeonów
Wywar z Mandragory Cechy charakterystyczne: mikstura Działanie: Pozwala na uleczenie spetryfikowanych. Składniki: 3 duszone Mandragory, 10 Ognistych nasion, 5 Skarabeuszy, 2 kwiaty Anjelici, 100 g zmielonych liści Belladony, 10 ml krwi Salamandry Całkowity koszt składników: 83 galeony
Ekstremalnie trudne
Eliksiry spoza podstawy programowej
Antidotum na Veritaserum Cechy charakterystyczne: śnieżno-biała barwa Działanie: Eliksir mający przeciwdziałać skutkom Veritaserum. Składniki: 4 pancerze Chropianka, 2 skrzydła Elfów, 1 róg Garboroga, 20 ml krwi Salamandry, 1 kwiat Moly, 50 g Skrzeloziela, 100 g kory drzewa Wiggenowego Całkowity koszt składników: 81 galeonów Koszt nauki: 90 PN
Eliksir Amnezji Cechy charakterystyczne: czarna barwa, bezwonny Działanie: Eliksir powoduje kompletną amnezję u osoby, która go wypije. Ofiara nie wie nawet, kim jest. Wspomnienia da się odbudować, ale jest to długotrwały proces. Stosowanie tego eliksiru bez zgody Ministerstwa Magii jest surowo zabronione. Składniki: 2 włosy Demimoza, 2 fasolki Sopophorusa, 5 małych nasion Belladony, 3 żądła Żądlibąka, 10 kłów Węża, 4 muszle Toksyczka, 1 nasiono Jadowitej Tentakuli Całkowity koszt składników: 94 galeony Koszt nauki: 90 PN
Eliksir Męczeńskiej Śmierci Cechy charakterystyczne: czarna barwa, bezwonny Działanie: Eliksir powoduje rozległe obrażenia wewnętrzne i krwotoki. Eliksir Męczeńskiej Śmierci doprowadza do śmierci ofiary w męczarniach w przeciągu kilku dni. Wyleczyć go można jedynie Wywarem z krwi Jednorożca. Oczywiście ta czarnomagiczna jest zakazana przez Ministerstwo Magii. Składniki: 3 pędy Jadowitej Tentakuli, 2 kwiaty Księżycowego kwiatu, 2 jagody Zmory, 10 ml jadu Akromantuli, 3 muszle Toksyczka Całkowity koszt składników: 109 galeonów Koszt nauki: 100 PN
Eliksir Rozpaczy Cechy charakterystyczne: barwa szmaragdowo-zielona Działanie: Tajemniczy eliksir, nieznany ze składników ani budowy. Wiadomo jedynie, że jest bardzo niebezpieczny w użyciu. Powoduje ból, odurzenie i przywraca przykre wspomnienia u osoby, która go zażyła. Wywołuje efekty podobne do zaklęcia Crucio. Składniki: 10 ml jadu Akromantuli, 10 ml Smoczej krwi, 4 skórki Boomslanga, 20 ml jadu Bahanek, 2 skorupy Żmijoptaka, 2 fasolki Sopophorusa, 1 jagoda Zmory Całkowity koszt składników: 90 galeonów Koszt nauki: 90 PN
Eliksir Spokojnej Śmierci Cechy charakterystyczne: bezbarwny i bezzapachowy Działanie: Ofiara, która wypije ten eliksir z każdym dniem będzie traciła siły, aż w końcu zaśnie na wieki. Zwykle efekt śmiertelny, jeśli czarodziej nie przyjmie antidotum, pojawia się mniej więcej po tygodniu. Czasami trudno odróżnić zwykłe przemęczenie od działania tego eliksiru, dlatego Ministerstwo Magii przestrzega przez Eliksirem Spokojnej Śmierci i nakazuje ostrożność. Oczywiście stosowanie eliksiru jest zakazane przez Ministerstwo Magii. Składniki: 4 korzenie Waleriany, 2 korzenie Nocnego Cienia, 1 g ziela Anielskiej Surmy, 6 kolców Jeżanki, 1 śledziona Nietoperza, 10 kłów Węża, 4 kwiaty Asfodelusa, 2 skorupki Żmijoptaka Całkowity koszt składników: 97 galeonów Odkrywca: Franz Krueger Koszt nauki: 100 PN
Eliksir Zaniku Kości Cechy charakterystyczne: brązowa barwa, bezsmakowy i bezzapachowy Działanie: Eliksir czarnomagiczny, który powoduje zanim pojedynczych kości. Oczywiście stosowanie eliksiru jest zakazane przez Ministerstwo Magii. Składniki: 10 ml jadu Akromantuli, 2 jagody Zmory, 200 ml syropu z Ciemiernika, 10 nasion Belladony, 1 róg Dwurożca Całkowity koszt składników: 85 galeonów Koszt nauki: 80 PN
Szkiele-Wzro Cechy charakterystyczne: biała barwa, obrzydliwy smak i zapach Działanie: Eliksir powoduje odtworzenie kości. Przy zażyciu pali w usta i gardło, dusi i wywołuje kaszel. Proces odrastania kości przy użyciu Szkiele-Wzro trwa jedną noc i jest bardzo bolesny. Składniki: 2 łuski Trytona, 200 g Dyptamu, 2 korzenie Mandragory, 50 g Skrzeloziela, 100 g kory drzewa Wiggenowego, 10 Rogatych ślimaków, 15 Pijawek, 1 śledziona Nietoperza, 1 róg Buchorożca, 3 Figi Abisyńskie Całkowity koszt składników: 90 galeonów Koszt nauki: 80 PN
Veritaserum Cechy charakterystyczne: bezbarwny, bezwonny, przypomina wodę; praktycznie niewykrywalny Działanie: Potężny eliksir prawdy. Po jego wypiciu, człowiek odpowiada na wszystkie zadane mu pytania nie tylko całkowicie szczerze, ale jak najbardziej wyczerpująco. Ministerstwo Magii zdecydowanie ograniczyło przypadki, w których można wykorzystać Veritaserum. Zwykle używa się go wyłącznie w stosunku do największych złoczyńców (śmierciożerców). Użycie eliksirem w innej sytuacji, bez zgody Ministerstwa Magii i Wizengamotu, stanowi przestępstwo. Składniki: 1 g Anielskiej Surmy, 5 g ziela Lulka, 2 fasolki Sopophorusa, 2 korzenie Waleriany, 3 muszle Toksyczka, 6 kłów Węży, 20 ml jadu Bahanek, 4 skórki Boomslanga, 200 g oczu Diabła Morskiego, 2 skrzydła Nietoperza Całkowity koszt składników: 100 galeonów Koszt nauki: 100 PN
Wywar z krwi Jednorożca Cechy charakterystyczne: czerwona barwa, choć wydaje się, że mikstura mieni się neiraz kolorami tęczy Działanie: Niezwykle cenny eliksir przez wzgląd na ograniczenie sprzedaży krwi Jednorożca przez Ministerstwo Magii. Krew tę bowiem można pozyskiwać tylko z Jednorożców, które zmarły śmiercią naturalną. Wywar z krwi Jednorożca potrafi jednak uleczyć praktycznie każdą truciznę. Składniki: 10 ml krwi Jednorożca, 3 kwiaty Anjelici, 1 kwiat Moly, 2 korzenie Mandragory, 20 ml krwi Smoka, 300 g Kamienia Księżycowego, 6 czułków Szczuroszczeta Całkowity koszt składników: 112 galeonów Koszt nauki: 100 PN